Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

Male
from NW Kansas

  • Activity

  • Comments (4453)

    • phoenixlord

      4 years ago

      This bullshit is why I'm not buying an Xbox One.

    • phoenixlord

      4 years ago

      Okay, so I looked at the current new specs for all the rebalancing of BS's and Navy BC's. The abbadon is going to get nerfed by 1% resistances to all levels and that's the only change. Though they are changing the large energy turrets to have -10% cap need for large pulses, -20% cap need for large beams, and -10% powergrid need for large beams. Additionally, the Armageddon is turning into a giant drone boat, losing 2 turrets and gaining 5 launcher points (and losing 1 high and 1 low slots while gaining 1 mid). Though I saw the stats for the Navy Drake and it is Bitchin! It's going to be epic along with the new Brutix, and the new Hurricane got a slight boost so it will be pretty good too. The Harbinger is going to suffer the most by a lot.

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        4 years ago

        Well, kinda the thing with tiericide is all the battleships are being brought to a middle ground. The Abaddon is being made slightly worse (but large lasers better) and the rest of the BSs are being brought up to match it. I think there's several ships that are going to be hurt like the Dominix and Armageddon (damage wise). The navy harb I think will still be good but its going to be pvp focused and will require a cap booster. that's why its gaining the med slot. I expect BS wise though, the best BSs post balance will be the hyperion and possibly the flying trash can (typhoon)

    • phoenixlord

      4 years ago

      Looky what I found!

      • phoenixlord

        4 years ago

        Lol, do want!

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        4 years ago

        Check this out

    • phoenixlord

      4 years ago

      OMG do want!!!

      • phoenixlord

        4 years ago

        lol yeah.

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        4 years ago

        If its had all the electricals redone and the engine/transmission/axles/brakes replaced with those from a Porsche 911 Turbo, I'd take it as well :)

    • phoenixlord

      4 years ago

      Just saw this and thought of squad awesome.
      squadawesome.gif

    • phoenixlord

      4 years ago

      This is awesome. I had lot of fun with this.

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        4 years ago

        Hmm that's kinda cool. That could be a useful tool too. Fractal generation is kinda neat!

    • phoenixlord

      5 years ago

      This will make you giggle.

      • phoenixlord

        5 years ago

        lol, no kidding. That thing really is a flying tank. Definitely the equivalent of a land shark.

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        5 years ago

        teehehe its so true though. And I've gotta say they did a good job. Its one of the most durable aircraft ever built. Although it is lacking in the trust department. It needs to be able to overcome the recoil from its own gun. Just think if they put the gun facing the other way how fast it could go :P

    • phoenixlord

      5 years ago

      ROFL

      • phoenixlord

        5 years ago

        Yup. And not a stuck-up bitch either.

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        5 years ago

        True. Hot, and not retarded, and has more personality than a wet sponge (and not taken) is really hard to find...

      • phoenixlord

        5 years ago

        lol I've seen that one before. I was face palming the entire time. I honestly couldn't be with someone that dumb, no matter how hot they were. I do have some standards lol.

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        5 years ago

        Gotta love blondes...

      • phoenixlord

        5 years ago

        LOL so true.

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        5 years ago

        Lol stupid mortals. They always forget to turn off clipping!

    • phoenixlord

      5 years ago

      I found a ton of awesome patches.

      Perfect one for Matt. And Another

      This would be better if it was a 1911 instead of a sig.

      This made me giggle.

      Lol

      Here's a link to an easy team patch. And another.

      Anyway, I just ordered about $50 worth of patches and name tapes. :P

      • phoenixlord

        5 years ago

        ZOMG, lol. A million lbs of awesome.

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        5 years ago

        Do want!!!

    • phoenixlord

      5 years ago

      Does this properly sum up guilds in Eve?

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        5 years ago

        lol it just depends on the corp and the jerkoffs running it. Some places are a lot more chill and don't go through all that. Some places got ripped off once a long time ago and are still butthurt years later over it so they punish everyone trying to join.

    • phoenixlord

      5 years ago

      What would you say would be the best 5 autoloader shotguns?

      • phoenixlord

        5 years ago

        Very nice! There should also be crossed EBRs in the background lol.

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        5 years ago

        err... where did my first post go? Anyways, here's the other submission. Its loosely based on the BF3 ace squad medal:

        ISGAT.jpg

        I know there's a gap on the lightning bolt... Its fixed but photobucket is gay.

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        5 years ago

        Also made this one... might want to consider it too

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        5 years ago

        M14EBR.jpg?t=1340552114

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        5 years ago

        It is literally the stupidest gun accessory I've ever seen. And that's counting over the barrel grenades that you literally shoot to launch. I couldn't believe it when I saw that. I'd love to see it on a gun just to see how dumb it would look!

      • phoenixlord

        5 years ago

        ROFL. I don't even understand how you could put anything else on there. It would also look 10,000% retarded, not cool.

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        5 years ago

        LOL Doc musta gotten a job designing gun accessories for the chinese.

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        5 years ago

        Well, I ordered a bunch of airsoft stuff. Decided to forgo the M24 springer for now and focus on the M14 EBR build and get some stuff to fix up my Kimber some. I got some o-rings for my mags and a new barrel bushing for it. I'd actually used that 1911 enough that the barrel bushing was completely shot and all my o-rings had frozen and cracked (not really that big of an accomplishment but the barrel bushing is lol). I'm gonna set the EBR up mostly as a DMR. I got that rifled barrel for it and I'll slap on a tasco 3-9x40 scope I have laying around along with my harris bipod. I'll throw in some of my surviving M14 parts (hopup, cylinder, maybe motor) Also got a decent 11.1v 2400 mah lipo and balancer/charger and a good chronograph. Only thing left once it gets here is to see if I remember how to be an airsoftsmith lol.

        Also, I dunno if you've done much rifle shooting but I've sure noticed my rifle shooting has gone to shit since I stopped airsofting regularly. Kinda curious if that actually has any correlation.

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        5 years ago

        Ugh... listening to last.fm and the assholes keep bleeping out ass... [/rant]

        Eventually I'll be getting that Trijicon TR-24 for it (that'll basically be a variable 1-4x SUSAT reticule EOTech + FTS magnifier). It'll be a little while though. Gotta save up almost $900 for it. I just hope that craptastic Tasco World Class will actually hold zero on a .30 cal battle rifle until then. I just bought an iPhone 4S to replace my sorry super busted Samsung slider phone so that blew my spending money for a while lol. My number will be staying the same though and it'll save money in the long run paying $45 a month for a full unlimited service smart phone over going to someone like AT&T and paying an arm and a leg and a partridge in a pear tree.

        It could be the mags on your Kimber. I'd consider trying some of Wilson Combat's 47 series mags. I've always heard they work well in high end 1911s like Kimbers, Springfields, Nighthawk Tac and of course Wilson Combats. I've heard of people using 30+ year old WC #47s with very little fuss even after such a long service life. They're stainless and come in a variety of synthetic drop resistant or slim steel floor plates and in 7, 8 and 10 round configurations.

      • phoenixlord

        5 years ago

        Okay, I lied. I saw that they are HPBT. The picture I saw mislead me a lot. And I've read that it varies between .75 and 1.25 MOA.

      • phoenixlord

        5 years ago

        Well the M118LR rounds aren't hollow points, they're just the typical FMJ. My keychain is one of these rounds.

        And your rifle is meant to shoot the military round. And it was a simple failure to feed, rather than a true jam. That's what happens on my Kimber, though I'm starting to suspect it's the mags. Because my friend also has the same gun, but he has the stainless 8 round mags from Kimber, much higher quality and he hasn't had a jam, whereas mine has jammed about 8-10 times so far.

        Lol that's funny. At least its way better than putting a $2k scope on a $400 gun.

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        5 years ago

        Yeah. Its supposed to be a really good round. I dunno how I feel about the "hollow point" part of it tbh... I think I'd personally prefer a full ballistic tip but I've read some really impressive reports on it. I've heard as good as sub-4 inch groups at 800 yards from high end R700s. It seems to be a really consistent round. I'd be interested in trying them in a full length M1A for sure.

        I got some 180 grain soft noses .308 Wins (actually Winchester made) and tried them out this last weekend. They do kick a little more than standard 150-165 grain rounds. M1As will cycle both .308 and 7.62x51 NATO just fine however mine seems to prefer the military round. In the roughly 600 rounds I've shot through mine, I've had it fail to fully cycle once and it was with a .308 Win soft nose round (quick and simple fix by slamming the bolt shut with the heel of my hand). I think the issue was mostly due to the rather mushy lead tip interfering with the feed ramps (hence my preference toward a ballistic tip). But one failure to cycle in 600 rounds with shooting a variety of .308 Win and 7.62x51 ranging from 145-180 grain rounds in FMJ to soft nose is not a bad record. If consistently firing FMJ/HPBT/ballistic tip rounds, it would likely quadruple+ that many rounds before a failure to cycle. You know, if an M16 fails to cycle, you can't just slam the bolt closed and go bang. Best case scenario you have to fully rack the charging handle and eject the failed round. Last weekend when I was shooting my M1A was entirely from a bipod in the middle of a freshly plowed field shooting into a steady 40mph south wind just getting absolutely blasted with dust and dirt. The only failure I experienced on my M1A was due to a slightly misformed lead bullet tip hanging on the feed ramp. You should have seen the amount of dust that gun was kicking up. It raised a dust cloud about 6 feet wide by 10 feet long with each shot. My cousin who is 6'4" and probably 340 pounds refused to shoot it. I think he was scared of my gun. :) I was pleased though. Shooting into 40 mph wind at 100 yards with iron sights, I was putting down 6 inch groups. I should be getting the stripper clip rail, some Leupold scope rings, my 3 new springfield 20 round mags and 200 rounds of Winchester 7.62x51 ammo in tomorrow. I'll finally have decent mags and I'll be able to mount my now $20 Tasco 4x32 scope on my now >$2k M1A lol.

      • phoenixlord

        5 years ago

        VERY nice. Once I get an M1A, I've been looking into the M118LR ammo. That's the military's .308 sniping round, and it's only just above a dollar a round.

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        5 years ago

        I'll put an actual sight on my M1A and I'll be able to drive tacks at 300 yards with it... They can have their useless optics with useless aimpoints on useless guns. The only way to get any accuracy out of an AR-15 is with a super long super heavy bull barrel and extraordinarily expensive ammo.

        Anyways, I went shooting this weekend as well. Got some 180 grain frangible soft noses in .308. They're still running 2600 fps lol. I set up a target trap to make the rounds actually turn to shrapnel just using an impact layer of cardboard and 6 inches behind it another piece of cardboard to catch the shrapnel. It was pretty impressive the damage it caused. This particular round still kept the lead core intact which mushroomed considerably once its copper alloy jacket separated and shredded. :) Needless to say, I've found a new home defense round lol. Its also supposed to hold an M16s point blank muzzle energy out to 400 yards from my 16.5 inch barrel!

      • phoenixlord

        5 years ago

        Yeah it's completely retarded. Though they're going to put it on their totally awesome l337 AR-15.

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        5 years ago

        Yeah... Its just depressing to see a quality tactical supplier like EOTech contract CODitis. I honestly can't even believe that CODtards can even afford or justify blowing nearly $600 on a fucking gun sight for a gun they don't and will never own. A lot of people play bullshit retarded games like COD and never once have even laid eyes on a firearm. And I sure as shit ain't gonna spend $600 on a sight with a completely useless reticle...

      • phoenixlord

        5 years ago

        Oh I know. There are ones that have more zombie reticles. And I can't remember who (I think it's remington), but they have a whole line of zombie guns and ammo. It's so fucking stupid.

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        5 years ago

        OMFG... the CODness is spreading.

      • phoenixlord

        5 years ago

        I know right? That patch was freaking awesome. I literally laughed out loud for a good two minutes. And it still makes me chuckle.

        My dad has a Remington Model 11, which is the exact same thing as the Browning A5, when Browning licensed their design to Remington until 1948. The one he has is one of the last runs for that. It's a lot of fun to shoot. But yeah, I was looking into the 11-87, but I wanted to get your opinion first.

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        5 years ago

        Ooh... That's a tough one. It really depends on your purpose.

        1. Remington 11-87 - It over the 1100 just for the longer chamber. 11-87 will load 3 inch mags. 1100 will only do 2 3/4s if I remember right. Its basically a jam happy 870 with a gas piston lol.
        2. Mossberg 930 - more or less the same as any other autoloader. Pretty standard gas piston. Solid and somewhat reliable lol.
        3. Benelli M4 - short stroke gas piston, kinda cool for upping the ROF over traditional autoloaders and is the basis for the M1014.
        4. FN SLP - pricey but awesome for an autoloader. Uses what's called an "active valve gas system" instead of a traditional gas piston. Its supposed to be more reliable than traditional autoloaders. I've fondled a few of these and they're built REALLY nicely.
        5. Saiga 12 probably from Arsenal. Autoloading AK-shotgun and the only one of the lot with a detachable box mag which makes reloading literally a snap. The reason I rate it at 5 is because it typically comes only with a cylinder bore barrel and no option for choke tubes.

        I also think the Winchester SX3 (Super X 3, named similarly to their shot shell line) deserves some consideration. If I remember, it also employs the active valve gas system similar to the FN SLP. I however shot an early SX3 and was unimpressed as I generally am with autoloaders. At a family deal, a bunch of us brought shotguns, cases upon cases of shells, and cases of clay pidgeons. Shot an M4, SX3, 930, 11-87, Browning Gold, 870, M3, 500 that day... Said screw it all with all of them and busted out a Winchester 1912 Trench shotgun from WWI and proceeded to obliterate the autoloader competition with a short barrel cylinder bore pump at the time nearly 90 years old.

        I'd also take a very serious look into the new Browning A5 (reintroduced and updated after a hiatus from production). The new A5s are coming with a 100k round/5 year warranty. Browning is all sorts of confident in it and that's something worth taking note in. If I understand right, its a recoil driven shotgun. They call it the "Kinematic Drive". There's no gas piston in it. I'd imagine its more akin to a 12 gauge full stocked 1911 than an 11-87. I've never shot one of these but would very much like to. "This gun is designed to work, come hell or high water." - Browning's website

        Also, I super want that patch you linked :)

    • phoenixlord

      5 years ago

      I saw this and laughed a lottle.

    • phoenixlord

      5 years ago

      I saw this and thought that's what you need.

    • TCXX17872A

      5 years ago

      Hey. :P

    • phoenixlord

      5 years ago

      I saw this and got really pissed off. I especially hate the description of the video.

      • phoenixlord

        5 years ago

        Lol. Sounds good. I'm hoping my stuff gets here Monday.

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        5 years ago

        Yeah. It seems like a good one. I'm pretty sure it'll be my next buy. Probably will pick it up when I get a job as a "congrats Caleb, you're not a hobo anymore" gift :)

      • phoenixlord

        5 years ago

        That looks like a nice rifle, not just some cheap-o.

      • Cutlasslord FIRST Member Star(s) Indication of membership status - One star is a FIRST member, two stars is Double Gold

        5 years ago

        The airsoft M44 I want :)

    • phoenixlord

      5 years ago

      I dunno, I haven't tried yet, but probably a less gay version of TDM. Even if it just had humvees to get around I wouldn't mind. You cant whore a humvee for too long before someone gets pissed and hits it with two rockets. And I think you're right. When Shane, and one of my friends hosts, I'm with all lower levels (under lvl 30, usually even under 20) with one or two colonels per team.

    • phoenixlord

      5 years ago

      This is pretty much how we feel about BF3. Also, we should try infantry mode sometime.

    • phoenixlord

      5 years ago

      www.youtube.com/watch?v=Tl6Z4bGp2uM

      Kevin in Traffic, Rambo edition.

    • phoenixlord

      5 years ago

      Maschinengewehr sniper of doom! Jeez, you'd practically have a hernia carrying that thing, let alone any spare mags.

    • phoenixlord

      5 years ago

      Oh wow. Fuck reloading!

    • phoenixlord

      6 years ago

      I think these guys got their video ideas for this and this from KSUAT, namely Doc and Wayne.

    • phoenixlord

      6 years ago

      In reply to Cutlasslord:

      Hopefully. At the moment you're not missing a whole lot. There are quite a few times that the Beta is down. And now there's a glitch to fall under the map and shoot people. But you cant move.

    • phoenixlord

      6 years ago

      Well, I was talking about how Medal of Honor should have been like BF3. The maps and feel is that of BF:BC2, but a little bit faster paced, and from the map that they have on the beta, more close quarters, but still have distance.

    • phoenixlord

      6 years ago

      I saw this and lol'd.

    • phoenixlord

      6 years ago

      Okay, so for the attachments, you have to unlock them with each gun just like CoD. Just like MoH, you can have multiple attachments. From my understanding, there are three types: Barrel, Optics, Underslung. Barrel includes having a heavy barrel, which increases accuracy, but also increases muzzle rise. Suppressors are also in that class. Then there's optics which you can go for the option for no optics for the sniper rifles. Finally there's underslung, which includes a rail (which I figure that the rail allows you to equip a masterkey or grenade launcher as a secondary weapon instead of a pistol). There's also a grip (which decreases horizontal drift when firing and can be equiped on a sniper rifle) and bipod. There's also laser sights, and tac lights, which both can be used to dazzle enemies when pointed at them, the tac light more than the laser especially in the dark. Then there's perks like sprinting faster, carrying more ammo, etc.

      I love the aiming system in this game. Snipers have scope sway, and the ACOGs and scopes on snipers reflect light. Semi-auto snipers have to be re-aimed a bit for a follow up shot so shooting fast is VERY inaccurate. Sniping now takes a LOT of skill. The same goes for the other guns, and the bipods on support weapons help immensely for accuracy. Burst firing is a must for accuracy.

      Because guns now can be loaded to be the magazine capacity +1, you carry the amount of ammo per magazine and +1 per magazine. So if you have 3 mags of 30, you carry 93 rounds spare, plus start with 31 in the gun. It's totally legit.

      Those are all the main features that I have loved that they changed, and I already told you about the health system.

    • phoenixlord

      6 years ago

      Very nice!

    • phoenixlord

      6 years ago

      CALEB!!!! Battlefield 3 will have a Team Deathmatch mode, in addition to an Infantry only mode!

    • phoenixlord

      6 years ago

      Definitely.

    • GIJooWarHero

      6 years ago

      Oh, I know. It's only an option at this point, it all depends on my AFSC and how that would translate to a civilian job, if I wanted it to.

    • GIJooWarHero

      6 years ago

      I do have an Xbox, I practically live on it. I need a new computer in the future though since I might be a computer science major depending on my career in the Air Force. And I'm not going to get the GPU now, lol. I'm getting the modern GPU of today...tomorrow! (couple years from now)

      I wish I was in the business of building computers for people. It's so easy.

    • Xsonz

      6 years ago

      mon- e...

    • phoenixlord

      6 years ago

      Oh hell yes. And they give me two pairs of matching silver bracelets, a stick, a gun, a shiny badge, and a fast car. One top of lots more money than I'm making now. I'm so ready to graduate.

    • GIJooWarHero

      6 years ago

      Lol I can assemble it and get it running just fine. The parts are too damn expensive. Stupid ass GPU with a water block is 600 dollars! What the flying fuck! lol

    • Leo

      6 years ago

      You should try and meet up with RT users during your travels!

    • Leo

      6 years ago

      Oh lord. Arkansas?

    • phoenixlord

      6 years ago

      Which one is the one that would be most likely for you to get out of all the options? If it's Wichita, that would be another easy one to get them. The Nebraska one we could either meet up somewhere or have them shipped.

    • phoenixlord

      6 years ago

      If you happen to move to Arkansas or Nebraska, I'd like my airsoft guns. I've been thinking pretty seriously about learning to service them recently.

    • phoenixlord

      6 years ago

      This is the L96 I was talking about.

    • phoenixlord

      6 years ago

      This video shows the field stripping of a VFC SCAR-L. It looks a hell of a lot easier than an M4 airsoft.
      Here is a picture step by step disassembly of the VFC SCAR-H, and how to remove the gearbox and all. It doesn't seem all that bad. Not nearly as bad as the M4s. Just a little reference stuff that I found.
      I found another picture reference place too here.

      These should help a little bit, but the front end of the SSR may make it a little more difficult to get to the hop-up and barrel assembly.

    • Xsonz

      6 years ago

      Or just shoehorn a ZR1 crate motor and drive it up a tree.

    • phoenixlord

      6 years ago

      Yeah, I understand. I was trying to figure out whether you were moving out here first or getting a job first.

    • Xsonz

      6 years ago

      I saw an XJS for sale the other day. The guy holding on to it told me if i was smart i wouldint buy it.
      I would have bought it if i had the money.

    • phoenixlord

      6 years ago

      Happy times here. tongue.png

      So what are your thoughts on moving so far? Tuesday we're going to go look at a place in Lee's Summit that is $615 per month, 2 bed, 1.5 bath, Water Trash Sewage paid, and will be available mid July.

    • Xsonz

      6 years ago

      Admittedly, it would be much better if i had a job.

    • phoenixlord

      6 years ago

      Well, I take that back about the M110. Read the comments on this page.

    • phoenixlord

      6 years ago

      So I was reading up on the M110 and the wikipedia entry was wrong. It does have sub-MOA accuracy and can effectively engage targets up to 1000 meters.

      www.tactical-life.com/online/tactical-weapons/knights-armament-m110-308/

    • phoenixlord

      6 years ago

      So yeah, KSUAT is being a total dick about our uniforms *cough*Logan*cough*. Even though we are Al-qaeda team, which doesn't have a uniform.

    • phoenixlord

      6 years ago

      Turn heads? HA! I'll break necks. It will cause people to insta-jizz their pants.

      Now I'm just waiting on my midcaps to arrive and the set will be complete. Though now I need to make yet another trip to radio shack because the scope did not come with a battery or specify what kind. It just said it requires a "Coins style battery" and to put it with the + side up. That's all it said.

    • phoenixlord

      6 years ago

      Hey, I got my order in from weapon blender. The sights and the grip are from magpul. The grip was $22 and the sights were $16. And that scope I got from them is VERY nice. I just need to get a battery for the illumination to work. And it's mil-dot.

  • Questions

    No questions have been answered yet